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2018/07/18 (水)
16:30〜18:00
16:30〜18:00
Empirical Welfare Analysis under Social Interactions
金谷 信 (Aarhus大学)
第一共同研究室(4F北側)
2018/07/13 (金)
15:00〜18:00
15:00〜18:00
不均衡動学再訪、資本主義の新しい形-経済の中に倫理を見いだす -CAPS研究会 比較経済体制研究会 共催-
若井克人 氏 (国際基督教大学)
経済研究所 会議室
2018/07/11 (水)
16:30〜18:00
16:30〜18:00
A Structural Analysis of Entry Order, Performance, and Geography: The Case of the Convenience-Store Industry in Japan
西田 充邦 (Johns Hopkins Carey Business School)
第一共同研究室(4F北側)
2018/07/04 (水)
16:30〜18:00
16:30〜18:00
Confidence Intervals for Projections of Partially Identified Parameters
海道 宏明 (Boston大学)
第一共同研究室(4F北側)
2018/06/27 (水)
16:30〜18:00
16:30〜18:00
冷蔵庫の省エネ効率性に対する主観的割引率と価格プレミアムの推定: ビッグデータを活用した「小売事業者における表示制度」の評価
小西 葉子 (経済産業研究所)
第一共同研究室(4F北側)
2018/06/24 (日)
13:00〜18:00
13:00〜18:00
中国における地方政府主導の経済発展の変遷、『ロシア語圏市場』(Russosphere)に見られる国家と市場の相克、ロシアにおける政治化された経済システムの住民生活 -比較経済体制研究会 プロジェクト研究主催研究会 共催-
小林拓磨 氏(松山大学)、徳永昌弘 氏(関西大学)、林裕明 氏(立命館大学)
経済研究所 第1共同研究室
2018/06/01 (金)
16:30〜18:00
16:30〜18:00
Labor Share Decline and Intellectual Property Products Capital 共催:応用マクロ経済学セミナー、マクロ経済学研究会
Dongya Koh 氏 (University of Arkansas)
京都大学 法経東館 311演習室
2018/06/01 (金)
14:45〜16:15
14:45〜16:15
Understanding Exchange Rates through Term Structures 共催:応用マクロ経済学セミナー、マクロ経済学研究会、国際経済学セミナー
Yu-Chin Chen 氏 (University of Washington)
京都大学 法経東館 311演習室
2018/05/24 (木)
16:30〜18:30
16:30〜18:30
Delineating metropolitan areas with building density (with Marie-Pierre de Bellefon, Pierre-Philippe Combes, and Laurent Gobillon)
Gilles Duranton(University of Pennsylvania)
京都大学経済研究所本館1階 第二共同研究室
2018/05/24 (木)
15:00〜16:30
15:00〜16:30
Spatial income inequality, spatial frictions, and endogenous occupation choice
笹原彰(University of Idaho)
京都大学経済研究所本館1階 第二共同研究室
要旨:I propose a model with multiple cities that allows inter-city interactions through costly trade, internal migrations, and firm relocation. The model features multiple sectors, heterogeneous firms, and heterogeneous workers. The comparative statics of the model focuses on three shocks: falling transport costs, declining education costs, and increasing high-skill intensities. I show that: (1) there is a non-monotonic relationship between transport costs and the spatial income inequality; (2) a structural transformation triggered by declining education costs reduces the inequality, (3) the one due to a skill-biased technological change, however, predicts the opposite. The theoretical predictions are confirmed by a panel regression using the data from 32 countries with 1,962 regions.